O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy

R-33 (AA-9 Amos)

Vympel, SSSR

R-33_nakres.gif (13453 bytes)

Dalekodosahová R-33 byla vytvořena jako základ výzbroje přepadového stíhače MiG-31. Do služby vstoupila v roce 1980 jako střela schopná sestřelit průzkumné SR-71, bombardéry B-52 a B-1, bojové a transportní letouny, vrtulníky a křižující střely. Může být použita ve dne, v noci za jakéhokoliv počasí, za elektronického rušení a proti pozadí země nebo vody. Střela je zkonstruována klasickým aerodynamickým schématem s širokým využitím titanových slitin. Za dlouhými nosnými plochami v polovině trupu následují čtyři ovládací plochy, přičemž dvě z nich jsou pro polozapuštění do trupu letounu skládací. Všechny čtyři jsou nezávisle ovládané. R-33 je nesena po čtyřech pod trupem letounu MiG-31 na katapultačních zařízeních AKU-33. Rakety se na cíl zaměřují pomocí radiolokačního kompletu Zaslon, schopného sledovat až deset cílů najednou. Přibližně do vzdálenosti 100 km od letounu-nosiče je navedení inerciální s povelovou korekcí pomocí datového spojení. Pro druhou poloaktivní a aktivní radarovou část letu je k dispozici naváděcí hlavice 9B-1388 firmy Agat. Maximální výška cíle může být 28 km, přetížení do 4 g a rychlost 3700 km/h. Pravděpodobnost zničení cíle má být 60 – 80 %. R-33 je první ruská střela vzduch-vzduch s digitálním palubním počítačem. Tříštivo-trhavá hlavice o hmotnosti 47 kg je iniciována bezkontaktním rádiovým nebo samozřejmě i kontaktním elektromechanickým zapalovačem. Modernizací vznikla verze R-33S a střela velmi dalekého dosahu R-37 (je možné, že se také označuje R-33E)

R-33R-40.jpg (18095 bytes)
Mig-31 Foxbat vyzbrojený raketymi R-33

 

TTD R-33
Délka 4180 mm
Průměr 380 mm
Rozpětí nosných ploch 900 mm
Rozpětí ovládacích ploch 1180 mm
Hmotnost 490 kg
Bojová hlavice 47 kg
Způsob navedení Inerciální + poloaktivní RL + aktivní RL
Dolet 120 km
Výška cíle maximálně 28000 m
Přetížení cíle 4 g
Rychlost cíle 3700 km/h

 

 

R-33_1.jpg (16354 bytes)R-33_2.jpg (67210 bytes)R-33_3.jpg (46881 bytes)
R-33_7.jpg (41840 bytes) R-33_6.jpg (64594 bytes)
R-33_5.jpg (37077 bytes)R-33_4.jpg (54164 bytes)

Některé zdroje použitých informací a obrázků:




Přístupů od 24. 4. 2002