O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy

OFAB

„Oskoločno-Fugasnaja Aviacionnaja Bomba“ (tříštivo-trhavá letecká bomba)

OFAB jsou základní ruské tříštivo-trhavé bomby. Proti pěchotě a lehce pancéřovaným cílům jsou několikanásobně efektivnější než trhavé bomba FAB odpovídající hmotnosti. Existuje více verzí, lišících se hmotností, ale také typem střepin vznikajících při výbuchu. K lehčím patří OFAB-100-120 (velmi podobná, ne-li totožná s bombou FAB-100), OFAB-100M, OFAB-100MH, OFAB-100NV, střední jsou typy OFAB-250-270, OFAB-250T (teplovzdorná), OFAB-250ŠN, OFAB-250ŠL, OFAB-250M, k těžším patří OFAB-500ŠR, univerzální OFAB-500U, tříštivo-zápalná FOZAB-500 a její modernější nástupce OFZAB-500. Bomby se dají podvěsit pod jakýkoliv letoun – např. Su-30MKI může nést až 50 kusů OFAB-100-120 nebo až 28 kusů OFAB-250-270, Su-24 může nést nejméně 18 kusů OFAB-250, apod.

OFZAB-500

 

Typ OFAB-100-120 OFAB-250-270 OFAB-500U OFZAB-500
Délka 1065 mm 1456 mm 2300 mm 2500 mm
Průměr 273 mm 325 mm 400 mm 450 mm
Rozpětí       500 mm
Hmotnost 123 kg 266 kg 515 kg  500 kg
Náplň 46 kg 94 kg 230 kg 250 kg zápalné směsi + 37,5 kg výbušniny
Vypuštění - rychlost 500 - 1500 km/h 500 - 1500 km/h 50 - 1200 km/h 100 - 1200 km/h
   - výška 500 - 15000 m 500 - 16000 m 500 - 10000 m 300 - 20000 m

 

OFAB-100-120

OFAB-250-270

OFAB-500O

 OFZAB-500

Nejmenší bomba uprostřed je OFAB-250 s namontovaným prodlouženým zapalovačem.

Su-24 s plným nákladem bomb OFAB-100.

OFAB-250 pod trupem Su-24

Pumovnice bombardéru Tu-22M3 zaplněná bombami OFAB-100

během afghánského konfliktu




Přístupů od 24. 4. 2002