O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy

KSR-2 / KS-11 (AS-5 Kelt)

MiG (později Raduga), SSSR

KSR-2 je letounová protilodní střela první generace, co do velikosti poněkud menší než ostatní typy. Vznikala na přelomu 50. a 60. let jako náhrada za ŘS KS-1. Sériová výroba začala v roce 1963, o dva roky později se střela dostala do výzbroje - stala se součástí raketového systému Tu-16K-11 "Badger-C mod" (každý letoun Tu-16 nesl celkem dvě KSR-2 pod křídly). Po zavedení novějších střel KSR-5 byl systém modernizován a přejmenován na Tu-16K-11-16 "Badger-G". KSR-2 vznikla ve více verzích:

  • KSR-2 (KS-11, AS-5a) - konvenční protilodní střela s aktivním radarovým navedením
  • KSR-2M (AS-5b) – protilodní a protizemní střela s jadernou hlavicí o síle 350 Kt až 1 Mt.
  • KSR-2P (AS-5c) - konvenční protiradarová střela s pasivním radiolokačním navedením
  • KSR-11 (K-11 ?) - pravděpodobně odpovídá verzi KSR-2P
  • KSR-24 - aktivní radarové navedení, pravděpodobně odpovídá základní verzi KSR-2 (KS-11)
  • KRM - cvičný cíl s inerciálním autopilotem

Na jaře 1975 bylo operačně schopných přes 1000 kusů těchto ŘS a to ve službách SSSR a Egypta. Z výzbroje byla KSR-2 vyřazena v roce 1990.

Typ KS-11 KSR-2M KSR-2P
Délka 8620 mm 8620 mm 8700 mm
Průměr 1000 mm 1000 mm 1000 mm
Rozpětí 4520 mm 4520 mm 4520 mm
Hmotnost 4100 kg 4080 kg 4000 kg
Bojová hlavice 850 kg jaderná 500Kt ? 840 kg
Pohon raketový motor na kapalné palivo (KPH)
Způsob navedení inerciální + aktivní RL inerciální (+ aktivní RL ?) inerciální + pasivní RL
Dolet 170 km 170 km 50 - 150 km
Rychlost letu M=1,2 M=1,2 M=1,2

Některé zdroje použitých informací a obrázků:




Přístupů od 24. 4. 2002