O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy

Ch-28 (AS-9 Kyle)

Raduga, SSSR

Ch-28 (Izdělije 93, Izdělije D-8), jedna z méně známých raket “vzduch - zem”, je vůbec první sovětská protiradarová střela. Její vývoj začal v kanceláři Raduga ve druhé polovině 60. let. Konstrukčně i vzhledově připomíná zmenšené rakety KRS-5 a Ch-22. Právě tato podobnost vedla západní odborníky k mylnému přesvědčení, že je určena pro bombardéry Tu-16 a Tu-22. Ve skutečnosti má pouze střední dolet a je předurčena pro úderné letouny taktického letectva – Su-7B/17 (1ks pod trupem), Su-20/22 a Su-24 (2ks). Původně sice byla vyvinuta hlavně pro Jak-28, ale nikdy se na něm nepoužívala.

Ch-28 je postavena konvenčním aerodynamickým schématem. Má válcový trup proměnlivého průměru s aerodynamickým krytem naváděcí hlavice na přídi a se zúžením na konci trupu. Nosné středoplošné lichoběžníkové křídlo a vodorovná ocasní plocha leží ve stejné rovině. Svislá ocasní plocha se skládá ze dvou částí – vrchní celootáčecí kormidlo a spodní nepohyblivý skládací kýl. Díky dvoustupňovému raketovému pohonu na kapalné palivo dosahuje vysoce nadzvukové rychlosti (pravděpodobně až M=3). Trhavá bojová hlavice o hmotnosti 150 kg se iniciuje kontaktním zapalovačem. Pasivní radarová naváděcí hlavice se před vypuštěním střely ze zařízení PU-28 (Su-24) programuje palubním systémem “Filin” (Su-24) nebo podvěsným systémem “Metel” (Su-7B/17), který střele předá informace o frekvenci cílového pozemního nebo námořního radaru. U letounu Su-17 se střela podvěšuje na podtrupový závěsník, zařízení “Metel” se zavěšuje na pravý podkřídelní pylon. Podle předpokládané frekvence cíle bylo možno zvolit mezi třemi naváděcími hlavicemi.

Během státních zkoušek v rozmezí leden 1970 až červenec 1974 bylo z letounu Su-24 vypuštěno 15 raket Ch-28. Sériová výroba začala v roce 1971, u letectva SSSR se používala od roku 1973. Ch-28 byla dále ve výzbroji některých států Varšavské smlouvy a exportovala se do Iráku a Libye. Dnes je v Rusku nahrazena dokonalejší Ch-58 a její vyřazování už probíhá i u posledních uživatelů./p>

TTD Ch-28
Délka 6,04 m
Průměr 0,43 m
Rozpětí 1,39 m
Hmotnost 715 kg
Hmotnost bojové hlavice 150 kg
Pohon Dvoustupňový raketový na KPH
Způsob navedení Pasivní RL
Dolet 90 km

Některé zdroje použitých informací a obrázků:




Přístupů od 24. 4. 2002