About this web
Banners and partners
Engines
Teorie a další články
Glossary
Military shows
Srovnání motorů
Převaděč jednotek
Interesting links
Literatura
Expozice
For English readers
List of weapons
Sukhoi pilot
Technik u dopravky
Jindřichův Hradec
Jesenicko 2.0
ZK VFR Objects
FSbox - crashboxes
Czech rep. sceneries
Developement notes
FS FAQ
Lock On - tutorial
Ka-50 Black Shark
Cyklo
Calendar
Aviation museums on map
Letecké dny v ČR/SR
Aviatická pouť 2010
Aviatická pouť 2012
CIAF 2000
CIAF 2002
CIAF 2003
CIAF 2004
CIAF 2005
CIAF 2006
CIAF 2007
IFD 2008
Přerov 2005
Přerov 2006
Flying Rhino 2005
Flying Rhino 2007
Flying Rhino 2008
Flying Rhino 2009
Ramstein Rover 2012
Náměšť, Hradec 95/6
Náměšť 1995 a 1996
Náměšť 2006
Mošnov 1989
Den NATO 2006
Den NATO 2007
Dny NATO 2008
Dny NATO 2012
Čáslav 2007
Sliač 1964
Sliač 2003
Sliač 2005
Národné let. dni 2007
Malacky 2009
CSIAF 1992
Le Bourget 2007
RIAT 2009
TLP 2008
Duxford 2008
Kecskemét 2008
Kecskemét 2010
Airpower 2009
NTM 2009
Radom 2013
Cihelna 2006
Cihelna 2007
Cihelna 2010
Cihelna 2012
Den Pásovce 2009
Den Pásovec 2010
Kbely
Bílý Potok
Olomouc Neředín
Králíky, Bouda
Lešany
Vyškov
AirPark Zruč
TM Brno
Krakow 2013
Muz. Orla Bialego
Świdnica
Košice
SPSL 2008
Messerschmitt Stif.
Schleißheim
Cottbus
Gatow
Peenemünde
Sinsheim
Gatchina
NASM
Castle Air Museum
Hill Aerospace Museum
Pacific Air Museum
USS Hornet
Planes of Fame
Cradle of Aviation
Kennedy Space Center
Midland
Museum of Flight
USS Interpid
Hendon
De Havilland Museum
Le Bourget Museum
Linköping
Aeroseum
Ängelholm
Moskva
Siem Reap
Bukurešť
War Remnants Museum
Rimini
Caproni
Autosalon 2005
AUTOTEC 2008
Ecce Homo 2005
Ecce Homo 2006
Ecce Homo 2007
Ecce Homo 2008
Ecce Homo 2009
FMX Brno 2010
Flight over Jeseniky 1
Flight over Jeseniky 2
Piper L4J flight
Praha - Chania 2007
Priessnitzův pohár 07
Delfín OK-ATS
JAS-39 Gripen
Panorama
Medlánky 24.2.2008
Depozit TM Brno
Dargen
Ignis Brunensis 2008
aukce Mariánské Láz.
California agric. mus.
Petroleum museum
|
Ch-15 (AS-16 Kickback)Raduga, SSSRCh-15 je nadzvuková aerobalistická útočná raketa vzduch – zem. O této zbrani bylo až do roku 1988 známo velmi málo, v tomto roce totiž zástupci Ministerstva obrany USA navštívili ruskou leteckou základnu Kubinka, kde se seznamovali s bombardérem Tu-160. Rusové považují Ch-15 za plnohodnotný ekvivalent americké AGM-69 SRAM, z čehož se lze domnívat, že její vývoj začal podobně jako u amerického protějšku někdy na počátku 80. let. Ze základní protiradarové verze Ch-15P (Izdělije 115) byla vyvinuta protilodní Ch-15A (předvedená v Abu Dabí v roce 1993 jako Ch-15S), určená k ničení především křižníků a torpédoborců a protizemní Ch-15 (přímý protějšek AGM-69). Mohou být použity dva typy bojových hlavic – konvenční o hmotnosti 150 kg, plněné vysoce výbušnou náplní, nebo jaderné o tritolovém ekvivalentu 350 kT. Střela se vypouští ve výškách 300 až 22000 m. Během počáteční fáze letu, kdy je řízena inerciálním navigačním systémem (INS), stoupá za pomoci raketového motoru na tuhé palivo do výšky 40000 m. Ve druhé fázi se zapíná aktivní radar s milimetrovou vlnovou délkou (u Ch-15P radar pasivní), zaměří se na cíl a provede řízený balistický sestup, dosahuje rychlosti až M=5. Dolet činí 50 – 150 km, v závislosti na výšce vypuštění. Konstrukce střely je velmi podobná AGM-69, v ocasní části má jeden skládací vertikální stabilizátor a dvě dolu sklopené plochy. Ch-15 může být vypouštěna z vnějších závěsů i z rotačních vypouštěčů z pumovnic. Tvoří výzbroj bombardérů Tu-22M3 (6ks v rotačním zásobníku a celkem 8ks na dvou vnějších pylonech), Tu-95, Tu-142, Tu-160 (24ks). TTD Ch-15
Some sources of information and images:
Last update: 2001 If you have any suggestions or find mistakes, please contact me Back on homepage www.leteckemotory.cz |