O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy

Ch-15 (AS-16 Kickback)

Raduga, SSSR

Ch-15 je nadzvuková aerobalistická útočná raketa vzduch – zem. O této zbrani bylo až do roku 1988 známo velmi málo, v tomto roce totiž zástupci Ministerstva obrany USA navštívili ruskou leteckou základnu Kubinka, kde se seznamovali s bombardérem Tu-160. Rusové považují Ch-15 za plnohodnotný ekvivalent americké AGM-69 SRAM, z čehož se lze domnívat, že její vývoj začal podobně jako u amerického protějšku někdy na počátku 80. let. Ze základní protiradarové verze Ch-15P (Izdělije 115) byla vyvinuta protilodní Ch-15A (předvedená v Abu Dabí v roce 1993 jako Ch-15S), určená k ničení především křižníků a torpédoborců a protizemní Ch-15 (přímý protějšek AGM-69). Mohou být použity dva typy bojových hlavic – konvenční o hmotnosti 150 kg, plněné vysoce výbušnou náplní, nebo jaderné o tritolovém ekvivalentu 350 kT. Střela se vypouští ve výškách 300 až 22000 m. Během počáteční fáze letu, kdy je řízena inerciálním navigačním systémem (INS), stoupá za pomoci raketového motoru na tuhé palivo do výšky 40000 m. Ve druhé fázi se zapíná aktivní radar s milimetrovou vlnovou délkou (u Ch-15P radar pasivní), zaměří se na cíl a provede řízený balistický sestup, dosahuje rychlosti až M=5. Dolet činí 50 – 150 km, v závislosti na výšce vypuštění. Konstrukce střely je velmi podobná AGM-69, v ocasní části má jeden skládací vertikální stabilizátor a dvě dolu sklopené plochy. Ch-15 může být vypouštěna z vnějších závěsů i z rotačních vypouštěčů z pumovnic.

Tvoří výzbroj bombardérů Tu-22M3 (6ks v rotačním zásobníku a celkem 8ks na dvou vnějších pylonech), Tu-95, Tu-142, Tu-160 (24ks).

TTD Ch-15
Délka 4,78 m
Průměr 0,455 m
Rozpětí 0,92 m
Hmotnost 1200 kg
Bojová hlavice konvenční 150 kg nebo jaderná 350 kT
Pohon raketový motor na TPH
Způsob navedení inerciální + aktivní nebo pasivní radar
Dolet 50 – 150 km
Rychlost M=5 (1500 m/s)
Letová výška 40000 m

Některé zdroje použitých informací a obrázků:




Přístupů od 24. 4. 2002