|
Royal International Air Tattoo 2009
RIAT 2009, Fairford, United Kingdom, 18th-20th July 2009
author: Pavel Pokorný, Zdeněk Kussior
malé náhledy | plná velikost
Sobota/Saturday 18. 7. 2009
|
|
|
|
Letos naštěstí žádné nálepky "Airshow cancelled" |
RIAT měl i své rádio na 87,7MHz |
B-52H |
Rafale B |
|
|
|
|
Rafale B |
Rafale B |
Rafale B |
Rafale B |
|
|
|
|
B-52H, vždy jeden průlet, pak vystoupení jiného stroje, další průlet atd. |
B-52H |
Socata TBM-700 |
B-52H, typické zvlnění povrchu za kabinou |
|
|
|
|
Beech B200 od RAF |
Tristar |
Tristar |
Britský Tristar |
|
|
|
|
Nimrod MRA2 |
Nimrod MRA2 |
Nimrod MRA2 |
Nimrod MRA2 |
|
|
|
|
Red Arrows |
Red Arrows |
Red Arrows |
Red Arrows |
|
|
|
|
Red Arrows |
Red Arrows |
Red Arrows |
Red Arrows |
|
|
|
|
Red Arrows |
Red Arrows |
Red Arrows |
Švédský JAS-39C |
|
|
|
|
Švédský JAS-39C |
Švédský JAS-39C |
Švédský JAS-39C |
PC-7 Team |
|
|
|
|
F/A-18C |
PC-7 Team a F/A-18C |
Stroje s maximálkou 500 a 1900 km/h ve společném letu. |
Švýcarská F/A-18C |
|
|
|
|
Švýcarská F/A-18C |
Švýcarská F/A-18C |
Švýcarská F/A-18C |
Jetstream T2, příprava k hromadnému průletu Fly Navy 100. |
|
|
|
|
... k oslavě 100 let založení Royal Navy. |
Merlin HM1 |
The Black See Hawks, Falcon 20 |
Falcon 20 |
|
|
|
|
Hawk T1 |
The Black See Hawks, Hawk T1 |
Harrier GR7/9 po vzletu |
Harrier GR7/9 |
|
|
|
|
Fly Navy 100 |
Fly Navy 100 |
Merlin HM1 |
Sea King |
|
|
|
|
Sea King |
Harrier GR7/9 |
Harrier GR7/9 |
Harrier GR7/9 |
|
|
|
|
Harrier GR7/9 |
The Black See Hawks |
Falcon 20 |
Falcon 20 |
|
|
|
|
Falcon 20 |
Vulcan, připravený před vstupem na dráhu |
Vzlet bombardéru Vulcan. Motory (vstupy vzduchu) vydávají při maximálním režimu "děsivé" hučení. |
Vulcan XH558, zprovozněný skupinou nadšenců za cca 8 mil. liber sponzorských příspěvků. |
|
|
|
|
Lancaster B1, Spitfire na levém křídle, Hurricane IIC na pravém. |
Spitfire |
Hurricane IIC |
Nizozemská F-16AM |
|
|
|
|
Nizozemská F-16AM |
Nizozemská F-16AM |
Nizozemská F-16AM |
F-16AM, vyhození padáku těsně před dosedem |
|
|
|
|
Nizozemská F-16AM |
Chinook HC2, téměř akrobatický stroj |
Chinook HC2, občas si "prásknul", když asi došlo k místnímu překročení rychlosti zvuku. |
Chinook HC2 |
|
|
|
|
Vulcan |
Chinook HC2 |
Vulcan |
Vulcan s otevřenou pumovnicí |
|
|
|
|
Vulcan |
Vulcan |
Hawk T1 |
Boeing 757-200 letectva Nového Zélandu |
|
|
|
|
Novozélandský B757-200 |
Novozélandský B757-200 |
Novozélandský B757-200 |
Lancaster B1 |
|
|
|
|
Britský Typhoon |
Britský Typhoon |
Westernový C-130 |
Americká F-16CG a B-52H |
|
|
|
|
Americká F-16CG |
Protitanková submunice PTAB-2,5M |
Ruská zápalná submunice ZAB-2,5 |
Další submunice ruské konstrukce |
|
|
|
|
Protitanková submunice PTAB-2,5M |
Ruská letecké bomba (kontejnerová?) |
Komponenty motoru EJ200 v kamionu Rolls-Royce. |
Royal Jordnanian Falcons 4x Extra 300L |
|
|
|
|
Vulcan, typická silueta budila respekt i když byl letoun desítky kilometrů daleko. |
VIP prostor |
Gigantický bezpilotní RQ-4 Global Hawk |
B-1B |
Neděle/Sunday 19. 7. 2009
|
|
|
|
Nedělní počasí nic moc |
Východní část letiště |
B-52H se připravuje ke vzletu |
nizozemská F-16AM |
|
|
|
|
nizozemská F-16AM |
F-16AM nejspíše před touch-and-go |
španělská EF-18A+ |
španělská EF-18A+ |
|
|
|
|
španělská EF-18A+ |
španělská EF-18A+ |
Rafale B |
Rafale B |
|
|
|
|
První vlna Fly Navy 100 se nad stromy blíží k prahu dráhy 27 |
The Black Sea Hawks, jako součást tématického přeletu Fly Navy 100 |
Největších zklamání RIATu. Sea Vixen provedl oba dny jediný průlet, v kilometru výšky. |
Fly Navy 100, chybí jen několik vrtulových letounů pár set metrů pozadu. |
|
|
|
|
Jetstream T2 |
Jetstream T2 |
vrtulníky Fly Navy 100 při letu ke tribuně |
Rovnání se k defilé před hlavní tribunou. |
|
|
|
|
Harrier GR7/9 |
The Black Sea Hawks |
The Black Sea Hawks |
Maximální režim motorů B-52 |
|
|
|
|
Tam někde je vzlétající B-52 |
Letouny B-52 mají sloužit nejméně do roku 2045 ... |
... přitom od pohledu vypadá jejich konstrukce už velmi zastarale. |
The Blue Eagles, Apache AH1 a Lynx AH7 |
|
|
|
|
B-52H, jeden z průletů |
B-52H |
B-52H |
B-52H |
|
|
|
|
nedělní návrat Red Arrows |
přílet Red Arrows |
Red Arrows to při návratu z "výletu" mimo prostor letiště brali při přistání hodně nízko |
B-52H |
|
|
|
|
B-52H |
maďarský JAS-39C |
maďarský JAS-39C |
maďarský JAS-39C |
|
|
|
|
maďarský JAS-39C |
Vulcan |
B-52H |
B-52H |
|
|
|
|
Zajímavý záběr dvou "bojovníků" studené války. |
Vulcan po vzletu, následovalo strmé stoupání a překrut s více, než 90° náklonem. |
Vulcan |
Vulcan |
|
|
|
|
Vulcan |
Vulcan |
Vulcan pár set metrů před dosedem na dráhu 27 |
Neskutečná plocha křídla Vulcanu |
|
|
|
|
Vulcan |
Vulcan |
B-52H je zdá se dost citlivý na boční vítr. |
B-52H |
|
|
|
|
B-52H, 8 motoru při přeletu pár desítek metrů nad hlavou neskutečně píská |
B-52H, pneu pěkně srovnané do směru letu. |
B-52H |
B-52H |
|
|
|
|
B-52H a Vulcan |
B-52H a Vulcan |
2x Rafale B (foto asi z pondělních odletů) |
Popohánění dopravy několikahodinovým máváním rukou ... taky práce. |
|
|
|
|
Frecce Tricolori, zkouška kouřového systému |
... |
Frecce Tricolori, MB339 PAN |
Spotteři u prahu dráhy 27 |
|
Občas se vyjasnilo, ale v pozadí se už žene další déšť |
Pondělí/Monday 20. 7. 2009
|
|
|
|
AWACS |
VC-10 |
Odlet Frecce Tricolori |
Éro komplet bez markingu, že by CIA? |
|
|
|
|
Španělské EF-18A+ |
Nizozemská F-16AM |
Německý Typhoon |
VC-10 |
|
|
|
|
VC-10 |
VC-10, horko, smrad a štípání očí. |
Nimrod |
Vulcan, odkrytovaný, oživený a připravený na odlet |
|
|
|
|
Hawk |
Stroje lehce odlišné kategorie. |
Na odlety přišlo pár tisíc návštěvníků. |
AWACS |
|
|
|
|
Vulcan |
Vulcan |
Vulcan |
Za víkend vznikly jistě desetitisíce fotek Vulcanu. |
|
|
|
|
I oči si užily spaliny ze 4 motorů Vulcana. |
Vulcan |
Puma |
Alžírský Hercules |
|
|
|
|
B-52H |
52ka budila zájem. |
KC-10, velký stroj |
KC-10 |
If you have any suggestions or find mistakes, please contact me
Back on homepage www.leteckemotory.cz
© Zdeněk Kussior
|