O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy


Něco o mě
Asi vám neuniklo, že se zlehka zajímám o leteckou techniku. Přesněji o poválečná proudová letadla, jejich motory a výzbroj. Možná jde z tématického zaměření některých článků také vycítit, že jde především o techniku z "východu". Jednoduše mě studium a psaní o ruské technice baví více. Další zájem je počítačová grafika (3D) a už jen okrajově letecké simulátory z tvůrčího pohledu. Mé zaměstnání (softwarový dělník) ani ne tak shodou okolností kombinuje vše výše uvedené. Jinak další zájem, který v poslední době bohužel trochu ustoupil, je horské kolo a pak zatím jen velmi zlehka cestování. To velmi zlehka se musí co nejdříve napravit, klidně na úkor všech dalších zájmů.
Ne jako koníček, ale spíš jako výpomoc známým se ještě občas věnuji tvorbě webů (PHP+MySQL). Některé, u kterých jsem přidal ruku k dílu jsou níže, několik dalších je rozpracováno, nebo už zrušeno.

Jsem autorem 3D modelu zříceniny Nový Hrad na Hanušovicku. Pár screenshotů je na www.novyhrad.cz. Cílem není vytvořit fotorealistický model, ale model přesný z historického hlediska.

Ještě když se vrátím k letadlům, tak mám něco málo společného s Historickou letkou republiky Československé, jíž jsem členem, starám se o web. Tak to je asi tak vše, co bych o sobě napsal, zbytek pro tento web není vůbec důležitý :)
Kontakty: Pokud by mě potřeboval někdo kontaktovat, viz mail dole na stránce. Jinak icq, skype mám, telefon bych asi taky našel, mail je ale jistota.


Proč zrovna letecké motory?
Když už člověk čte monografii k letadlu, často se také podívá na popis třeba jeho zbraní (tyto stránky u nás existují), ovšem o motorech se na českém a slovenském internetu nic nedozví. Proto jsem se právě zaměřil na toto téma.

V sekci o motorech jsou chyby
Bohužel nejsem profesionál a vše co o motorech vím je z internetu, časopisů a knih. Přesto že jsem některým motorům věnoval velmi hodně času, pokud si to přečte někdo poměrů znalý (letecký mechanik), zcela určitě najde nesrovnalosti. Budu rád, pokud mi tyto chyby oznámíte a já se je budu snažit napravit.
Jinak vše píšu s nejlepším svědomím a snažím se informace ověřovat a potvrzovat z více pramenů. Bohužel někdy se značně rozcházejí a já pak musím napsat například několik hodnot tahu. Nemám možnost získat skutečnou hodnotu přímo od zdroje (výrobce a nebo práve mechanik, který s tím pracuje celý život).

Kdy se zase objeví něco nového o motorech
Někdy určitě. Kdy, to nevím. Několik textů je rozpracováno, pro desítky motorů jsou připraveny materiály. Materiály k teorii leteckých motorů jsou taky, jen je potřeba je dát dohromady. Chce to hodně času a ten momentálně není. Teda byl by, ale není moc nálada.

U textů o motorech nejsou zdroje informací
Tak na tohle jsem při psaní prvních textů tak nějak pozapoměl a dohledat teď zdroje k danému motoru je problém. Nicméně mám v plánu sepsat obecně všechny zdroje, ze kterých čerpám, což až takový problém není. Některé jsou už teď v sekci "Odkazy".

Proč sekce o 3D Marku?
Svého času jsem svoje PC párkrát testoval v tomto prográmku a pro porovnání s ostatními PC jsem nechtěl prolézat včechna OC fóra. Tady je to vše pohromadě, stačí kliknout na správný odkaz a máte srovnání s desítkami dalších sestav. Jinak mě 3D Mark vůbec nezajímá, hrozně mě nebaví čekat na výsledek testu, když vím, že se s každou novou verzí začíná limitně blížit nule :)

Proč sekce o LockOn?
Jde o pro nás velmi atraktivní simulátor, protože lze létat s (post)sovětskou technikou, krom jiného i s (českými) MiGy-29. V době, kdy se ke mě dostal, nebyl na internetu žádný pořádný tutorial, který by shrnul základy ovládání simulátoru, létání, taktiku, používání zbraní apod. Rozhodně tedy ne český nebo slovenský.
Později se sice začaly objevovat české a slovenské LockOn weby, ale ve většině případů spíš převážila grafika nad obsahem (nechtěl bych se jich dotknout, je to jen můj názor). Takže v tutorialu došlo ještě k pár rozšířením a současný stav zhruba odpovídá stavu z poloviny roku 2005. S odstupem času vidím stále výrazněji arkádovitost tohoto simu, přesto jde o jedinou hru s MiGy a Suchoji a o to tu jde především.

Proč Flight Simulator a Jesenicko?
Tento simulátor, ikdyž ho prakticky nehraju, mě okouzlil svou rozšířitelnosti. Můžete si udělat vlastní letadlo, vlastní barák, svoje město nebo vymodelovat hory. Mám zájem na tom, aby tímto způsobem byla Česká republika zpracována co možná nejdetailněji - tedy všechna letiště, výrazné orientační body (rozhledny, elektrárny atd.) a zvláštní zájem mám na tom, aby byla zpracována oblast Jesenicka. Nikdo se k tomu doposud neměl (což mě na druhou stranu těší), tak jsem ji začal dělat já. Krom toho, že Jesenicko dobře znám, je tu taky druhý důvod a to trochu prezentovat tento kraj.
Spousta věcí pro novou verzi scenérie Jesenicka je rozpracována, ale není kdy to dodělat. Přesněji není chuť nad tím sedět další tisíce hodin, když z toho člověk krom dobrého pocitu nic nemá.

Proč tak jednoduchý design stránky?
Nemám rád stránky, kde převažuje forma nad obsahem. To znamená stránky, kde je všude nějaká flashová animace (mj. flash považuji za zkázu internetových stránek), spousta barviček a samotných informací asi tak fakticky na půl A4. Je mi jasné, že atraktivní design na první pohled zaujme více, než obsah, na druhé straně atraktivnost jde ruku v ruce s nepřehledností. Takže na vzhledu tohoto webu nehodlám nic měnit - podle mě má vcelku přehlednou navigaci a troufám si říct, že informačně není tak úplně prázdný. Jako geniální web považuji například www.vrtulnik.cz - strohý design, ale napěchován informacemi. Předem se autorům omlouvám, ale jako příklad pro mě odporného webu uvádím www.airforce.cz - spousta grafiky, ale tak nějak autoři nemají vcelku co říct.
Taky se možná někomu nemusí zdát, že kód stránek obsahuje chyby a není dle standardu W3C. Vzhled webu se od svého vzniku moc nezměnil a množství stránek rychle narůstalo - bylo by tedy příliš pracné a myslím hlavně zbytečné zvalidnit kód.

Jazykové verze webu
Některé stránky mají i anglickou verzi, to se rozhodně netýká stránek s motory a stránek o LockOn, kde je toho na překlad až moc.
Pokud web zůstane nekomerční, tak další jazyky nebudou a překlad stávajících stránek bude jen výjmečně.

Podílí se na těch stránkách někdo další?
Od konce února 2007 se na sekci o motorech podílí Ing. Marián Hocko, PhD. Jinak známí občas dodajé fotky z některých akcí. Nemohu zapomenout na lidi, kteří čas od času upozorní na chyby. Tímto všem děkuji za spolupráci.

Co ty pravopisné chyby?
No, stane se.





Přístupů od 24. 4. 2002