O webu
Bannery a partneři
Popisy motorů
Teorie a další články
Slovník pojmů
Časté otázky
Srovnání motorů
Převaděč jednotek
Zajímavé odkazy
Literatura
Expozice
For English readers
Popis zbraní
Pilot Súčka
Technik u dopravky
Jindřichův Hradec
Jesenicko 2.0
ZK VFR Objects
FSbox - crashboxy
Přehled scenérií ČR
Poznatky z tvorby
Časté problémy s FS
Lock On - tutorial
Ka-50 Black Shark
Cyklovýlety
Kalendář akcí
Mapa leteckým muzeí
Letecké dny v ČR/SR
Aviatická pouť 2010
Aviatická pouť 2012
CIAF 2000
CIAF 2002
CIAF 2003
CIAF 2004
CIAF 2005
CIAF 2006
CIAF 2007
IFD 2008
Přerov 2005
Přerov 2006
Flying Rhino 2005
Flying Rhino 2007
Flying Rhino 2008
Flying Rhino 2009
Ramstein Rover 2012
Náměšť, Hradec 95/6
Náměšť 1995 a 1996
Náměšť 2006
Mošnov 1989
Den NATO 2006
Den NATO 2007
Dny NATO 2008
Dny NATO 2012
Čáslav 2007
Sliač 1964
Sliač 2003
Sliač 2005
Národné let. dni 2007
Malacky 2009
CSIAF 1992
Le Bourget 2007
RIAT 2009
TLP 2008
Duxford 2008
Kecskemét 2008
Kecskemét 2010
Airpower 2009
NTM 2009
Radom 2013
Cihelna 2006
Cihelna 2007
Cihelna 2010
Cihelna 2012
Den Pásovce 2009
Den Pásovec 2010
Kbely
Bílý Potok
Olomouc Neředín
Králíky, tvrz Bouda
Lešany
Vyškov
AirPark Zruč
TM Brno
Krakow 2013
Muz. Orla Bialego
Świdnica
Košice
SPSL 2008
Messerschmitt Stif.
Schleißheim
Cottbus
Gatow
Peenemünde
Sinsheim
Gatčina
NASM
Castle Air Museum
Hill Aerospace Museum
Pacific Air Museum
USS Hornet
Planes of Fame
Cradle of Aviation
Kennedy Space Center
Midland
Museum of Flight
USS Interpid
Hendon
De Havilland Museum
Le Bourget Museum
Linköping
Aeroseum
Ängelholm
Moskva
Siem Reap
Bukurešť
War Remnants Museum
Rimini
Caproni
Autosalon 2005
AUTOTEC 2008
Ecce Homo 2005
Ecce Homo 2006
Ecce Homo 2007
Ecce Homo 2008
Ecce Homo 2009
FMX Brno 2010
Let nad Jeseníky I
Let nad Jeseníky II
Let v Piper L4J
Praha - Chania 2007
Priessnitzův pohár 07
Delfín OK-ATS
JAS-39 Gripen
Panorama
Medlánky 24.2.2008
Depozit TM Brno
Dargen
Ignis Brunensis 2008
aukce Mariánské Láz.
California agric. mus.
Petroleum museum
|
Něco o mě Asi vám neuniklo, že se zlehka zajímám o leteckou techniku. Přesněji o poválečná proudová letadla, jejich motory a výzbroj. Možná jde z tématického zaměření některých článků také vycítit, že jde především o techniku z "východu". Jednoduše mě studium a psaní o ruské technice baví více. Další zájem je počítačová grafika (3D) a už jen okrajově letecké simulátory z tvůrčího pohledu. Mé zaměstnání (softwarový dělník) ani ne tak shodou okolností kombinuje vše výše uvedené. Jinak další zájem, který v poslední době bohužel trochu ustoupil, je horské kolo a pak zatím jen velmi zlehka cestování. To velmi zlehka se musí co nejdříve napravit, klidně na úkor všech dalších zájmů. Ne jako koníček, ale spíš jako výpomoc známým se ještě občas věnuji tvorbě webů (PHP+MySQL). Některé, u kterých jsem přidal ruku k dílu jsou níže, několik dalších je rozpracováno, nebo už zrušeno. Ještě když se vrátím k letadlům, tak mám něco málo společného s Historickou letkou republiky Československé, jíž jsem členem, starám se o web. Tak to je asi tak vše, co bych o sobě napsal, zbytek pro tento web není vůbec důležitý :) Kontakty: Pokud by mě potřeboval někdo kontaktovat, viz mail dole na stránce. Jinak icq, skype mám, telefon bych asi taky našel, mail je ale jistota. Proč zrovna letecké motory? Když už člověk čte monografii k letadlu, často se také podívá na popis třeba jeho zbraní (tyto stránky u nás existují), ovšem o motorech se na českém a slovenském internetu nic nedozví. Proto jsem se právě zaměřil na toto téma. V sekci o motorech jsou chyby Bohužel nejsem profesionál a vše co o motorech vím je z internetu, časopisů a knih. Přesto že jsem některým motorům věnoval velmi hodně času, pokud si to přečte někdo poměrů znalý (letecký mechanik), zcela určitě najde nesrovnalosti. Budu rád, pokud mi tyto chyby oznámíte a já se je budu snažit napravit. Jinak vše píšu s nejlepším svědomím a snažím se informace ověřovat a potvrzovat z více pramenů. Bohužel někdy se značně rozcházejí a já pak musím napsat například několik hodnot tahu. Nemám možnost získat skutečnou hodnotu přímo od zdroje (výrobce a nebo práve mechanik, který s tím pracuje celý život). Kdy se zase objeví něco nového o motorech Někdy určitě. Kdy, to nevím. Několik textů je rozpracováno, pro desítky motorů jsou připraveny materiály. Materiály k teorii leteckých motorů jsou taky, jen je potřeba je dát dohromady. Chce to hodně času a ten momentálně není. Teda byl by, ale není moc nálada. U textů o motorech nejsou zdroje informací Tak na tohle jsem při psaní prvních textů tak nějak pozapoměl a dohledat teď zdroje k danému motoru je problém. Nicméně mám v plánu sepsat obecně všechny zdroje, ze kterých čerpám, což až takový problém není. Některé jsou už teď v sekci "Odkazy". Proč sekce o 3D Marku? Svého času jsem svoje PC párkrát testoval v tomto prográmku a pro porovnání s ostatními PC jsem nechtěl prolézat včechna OC fóra. Tady je to vše pohromadě, stačí kliknout na správný odkaz a máte srovnání s desítkami dalších sestav. Jinak mě 3D Mark vůbec nezajímá, hrozně mě nebaví čekat na výsledek testu, když vím, že se s každou novou verzí začíná limitně blížit nule :) Proč sekce o LockOn? Jde o pro nás velmi atraktivní simulátor, protože lze létat s (post)sovětskou technikou, krom jiného i s (českými) MiGy-29. V době, kdy se ke mě dostal, nebyl na internetu žádný pořádný tutorial, který by shrnul základy ovládání simulátoru, létání, taktiku, používání zbraní apod. Rozhodně tedy ne český nebo slovenský. Později se sice začaly objevovat české a slovenské LockOn weby, ale ve většině případů spíš převážila grafika nad obsahem (nechtěl bych se jich dotknout, je to jen můj názor). Takže v tutorialu došlo ještě k pár rozšířením a současný stav zhruba odpovídá stavu z poloviny roku 2005. S odstupem času vidím stále výrazněji arkádovitost tohoto simu, přesto jde o jedinou hru s MiGy a Suchoji a o to tu jde především. Proč Flight Simulator a Jesenicko? Tento simulátor, ikdyž ho prakticky nehraju, mě okouzlil svou rozšířitelnosti. Můžete si udělat vlastní letadlo, vlastní barák, svoje město nebo vymodelovat hory. Mám zájem na tom, aby tímto způsobem byla Česká republika zpracována co možná nejdetailněji - tedy všechna letiště, výrazné orientační body (rozhledny, elektrárny atd.) a zvláštní zájem mám na tom, aby byla zpracována oblast Jesenicka. Nikdo se k tomu doposud neměl (což mě na druhou stranu těší), tak jsem ji začal dělat já. Krom toho, že Jesenicko dobře znám, je tu taky druhý důvod a to trochu prezentovat tento kraj. Spousta věcí pro novou verzi scenérie Jesenicka je rozpracována, ale není kdy to dodělat. Přesněji není chuť nad tím sedět další tisíce hodin, když z toho člověk krom dobrého pocitu nic nemá. Proč tak jednoduchý design stránky? Nemám rád stránky, kde převažuje forma nad obsahem. To znamená stránky, kde je všude nějaká flashová animace (mj. flash považuji za zkázu internetových stránek), spousta barviček a samotných informací asi tak fakticky na půl A4. Je mi jasné, že atraktivní design na první pohled zaujme více, než obsah, na druhé straně atraktivnost jde ruku v ruce s nepřehledností. Takže na vzhledu tohoto webu nehodlám nic měnit - podle mě má vcelku přehlednou navigaci a troufám si říct, že informačně není tak úplně prázdný. Jako geniální web považuji například www.vrtulnik.cz - strohý design, ale napěchován informacemi. Předem se autorům omlouvám, ale jako příklad pro mě odporného webu uvádím www.airforce.cz - spousta grafiky, ale tak nějak autoři nemají vcelku co říct. Taky se možná někomu nemusí zdát, že kód stránek obsahuje chyby a není dle standardu W3C. Vzhled webu se od svého vzniku moc nezměnil a množství stránek rychle narůstalo - bylo by tedy příliš pracné a myslím hlavně zbytečné zvalidnit kód. Jazykové verze webu Některé stránky mají i anglickou verzi, to se rozhodně netýká stránek s motory a stránek o LockOn, kde je toho na překlad až moc. Pokud web zůstane nekomerční, tak další jazyky nebudou a překlad stávajících stránek bude jen výjmečně. Podílí se na těch stránkách někdo další? Od konce února 2007 se na sekci o motorech podílí Ing. Marián Hocko, PhD. Jinak známí občas dodajé fotky z některých akcí. Nemohu zapomenout na lidi, kteří čas od času upozorní na chyby. Tímto všem děkuji za spolupráci. Co ty pravopisné chyby? No, stane se. Pokud máte připomínky, nebo narazíte na chybu, prosím napište Zpět na homepage www.leteckemotory.cz |