![]() |
česky english
Ukrajinský dvouproudový motor pro střední dopravní a transportní letounyD-436
Progress (vývoj), Ukrajina
|
![]() | An-72 |
![]() | An-74TK-300 |
![]() | Be-200 |
![]() | Jak-42 |
![]() | Jak-142 |
![]() | Tu-334 |
D-436T1/T2, ukrajinský dvouproudový motor, je určen pro střední dopravní letouny Tu-134M, Tu-334-100, Tu-334-200, Tu-230 s kapacitou 100 až 150 cestujících, pro transportní An-74TK-300, apod. Motor byl vyvinut z typu D-36, má ale větší výkon (mj. také díky zvýšení tlaku ve vnějším proudu vzduchu), nižší spotřebu, hmotnost, hlučnost a produkuje nižší množství škodlivých emisí, motor má usnadněnou údržbu a při provozu je velmi spolehlivý. Díky snadné zaměnitelnosti s osvědčeným typem D-36 byl motor D-436T1 certifikován už v roce 1995, verze T2 v roce následujícím.
Obrovská přizpůsobivost motoru D-36 všem různým klimatickým podmínkám během více než 5 miliónů letových hodin na letounech Jak-42, An-72 a An-74 zaručuje spolehlivý a efektivní provoz nových D-436T1/T2. Motor může být díky své konstrukci umístěn kdekoliv na letadle (nad a pod křídly, v trupu, po stranách trupu apod).
Výzkum termodynamických dějů v jádře motoru D-436T1 má v budoucnosti sníží jeho spotřebu asi o 3%, tedy na 60,37 kg.kN-1.h-1.
Kromě D-436T1/T2 existují ještě další varianty. D-436-148 je upravená verze T1 pro letouny An-148, D-436K je určen pro zmodernizované letouny An-72, An-74, Jak-42, Jak-142, verze D-436T pohání letoun Tu-334-100. Posledním motorem je D-436TP, určený pro dvoumotorový transportní (dopravní) letoun Be-200 (Be-210) se schopností přistávat na vodě. Motor je upraven pro ještě lepší schopnost snášet nepříznivé klimatické podmínky - vlhko, horko, déšť, rázové změny teploty vzduchu při lesních požárech apod. Letoun Be-200 vzlétl poprvé 28. září 1998.
Konstrukce D-436:
1) Podmínky SLS (sea level, static) ... M=0, H=0, T=15°C, P=760 mm Hg
Poslední aktualizace: 29.8.2002
Typ
-
D-436K
D-436T
D-436T1
D-436T2
D-436TP
D-436-148
Hmotnost
kg
1450
1450
1450
1400
Průměr dmychadla
mm
1360
1360
Obtokový poměr
-
6,2
4,91
4,97
Stlačení za VTK
21,0
22,7
26,1
Teplota - max. před turbínou
°C
1470
1525
Tah – maximální 1)
kN
73,55kN
73,55kN
73,55kN
80,41kN
73,55kN
62,78kN 3)
- cestovní 2)
kp
14,71kN
15,69kN
14,71kN
14,71kN
SFC – maximální 1)
kg.kN-1.h-1
36,7
37,7
38,3
37,7
33,7
- cestovní 2)
kg.kN-1.h-1
66,3
64,2
62,0
62,9
62,0
63,0
2) Cestovní podmínky ... M=0,75, H=11000 km
3) Platí pro variantu s řídícím systémem nastaveným pro letouny se středním doletem a při okolní teplotě 37,5°C.
Varianta s řídícím systémem pro letouny s dlouhým doletem vykazuje vzletový tah 66,98 kN při okolní teplotě 30°C.
Motor D-436T2 se od typu D-436T liší vylepšeným dmychadlem, na nízkotlakou
hřídel byl přidán jeden stupeň kompresoru, motor byl odhlučněn,
dostal nový, ekologičtější spalovací prostor a byla vylepšena
vysokotlaká turbína
제이나인 카지노사이트 https://www.j9.com/
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány.
Pokud máte připomínky, nebo narazíte na chybu, prosím napište
Zpět na homepage www.leteckemotory.cz