O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy

česky english

D-30F6

Aviadigatěl, Motorstroitěl (vývoj), Rusko
Perm (výroba), Rusko

D-30F6 je vojenský dvouhřídelový, dvouproudový motor se společnou spalovací komorou a regulovatelnou výstupní nadzvukovou tryskou určený pro záchytné nadzvukové stíhače a bombardéry MiG-31. Vývoj začal v roce 1972 v Permské kanceláři týmem vedeným Solověvem. Tým tvořily dvě společnosti - Aviadvigatěl a Motorstroitěl. Vývoj byl dokončen v roce 1980. Už z názvu vyplývá, že vzorem pro tento typ byly motory D-30 z letounů Il-62M a Tu-154M. Dvouproudové schéma výrazně snižuje specifickou spotřebu paliva neforsážního režimu a výrazně prodlužuje dolet MiG-31 oproti jeho předchůdci MiG-25. Motor ale letounu poskytuje také dobré výškově-rychlostní charakteristiky s maximální rychlostí 3000 km/h v rozsahu výšek 11 až 21 km a údajně až 1500 km/h v blízkosti země. Další výhoda dvouproudového schématu je nižší tepelné vyzařování směrem do draku letounu. Zajímavostí je, že toto dovolilo odstranit pětikilový stříbrný potah tepelného štítu, který byl použit u MiG-25. D-30F6 je první sovětský dvouproudový motor s přídavným spalováním. Během více než čtvrtstoletí používání prokázal svou spolehlivost při širokém rozsahu klimatických podmínek.

Konstrukce

Konstrukce je modulární, skládá se ze 7 modulů, všechny krom základního modulu mohou být vyměněny v místě působení letounu. Moduly jsou následující.
  • vstupní ústrojí motoru
  • 5-stup. nízkotlaký kompresor
  • základní modul - rozdělovač proudů, 10-stup. vysokotlaký kompresor (pohyblivé lopatky prvního statoru, odpouštění vzduchu za 4. a 5. stupněm), prstencově-trubková spalovací komora s 12 plamenci, 2-stup. vysokotlaká turbína, 2-stup. nízkotlaká turbína (obě turbíny chlazeny vzduchem z kompresoru), zadní ložisko
  • směšovač
  • forsážní komora se čtyřmi prstencovými stabilizátory plamene
  • reaktivní tryska proměnlivého průřezu s přisáváním chladícího vzduchu
  • blok přední a zadní skříně náhonů

U motoru je kladen důraz na spolehlivost a bezporuchovost. Používá řadu zálohovaných systému pro zamezení nebo včasné odhalení nebezpečných jevů. Je to systém ochrany proti překročené maximálních otáček nízkotlakého kompresoru, systém proti překročení maximální teploty plynů za turbínou, systém ochrany před přehřátím turbíny při spouštění, systém odledování vstupního věnce nízkotlakého kompresoru, protipumpážní systém a další. Elektronický řídící systém je pro případ poruchy elektroniky zálohován systémem hydraulickým. Přímo v místě provozu je po nasátí cizího objektu možné vyměnit poškozené lopatky prvního stupně vysokotlakého kompresoru a celý modul nízkotlakého kompresoru.

Vedle základního D-30F6 pro MiG-31 vzniklo i několik dalších modifikací, mimo jiné také pro experimentálním dvoumotorový S-37 (Su-47) a výškový pozdvukový dvoumotorový letounu M-55. V prvním případě se údajně jednalo o verzi D-30F11. Ve druhém případě šlo o bezforsážní derivát D-30V12 o tahu 9000 kp (88,2 kN). Letoun M-55 vzlétl poprvé v roce 1988, při letech v extrémních podmínkách motory spolehlivě pracovaly i při teplotě okolního vzuchu -92°C. Některé uvažované (není jisté, zda realizované) deriváty měly odpovídat požadavkům na pohonnou jednotku letounů 5. generace, mimo jiné zvýšeným tahem.


D-21A1

Motor D-30F6 posloužil jako základ pro motor D-21A1. Jde o dvouproudový motor s nadzvukovou tryskou pro pohon vysokolétajícího nadzvukového bizz-jetu S-21. Motor má konstrukční schéma téměř totožné se svým předchůdcem, nemá však komoru přídavného spalování, byl kladen důraz na snížení emisí, hluku a vlivu na ozónovou vrstvu. Jednou z výhod nového motoru byla krátká doba a tedy i nízká cena vývoje, která by měla příznivý vliv na jednotkovou cenu motoru. Se třemi D-21A1 se uvažovalo u jedné z variant letounu, konkurencí byly mimo jiné i britské motory od firmy Rolls-Royce. Počátkem 90. let se pro práci na projektu ke kanceláři Suchoj připojila firma Gulfstream Aerospace. Ta však později odstoupila, díky technickým problémům a nedostatku financí byly projekt S-21 zrušen.

Sériová výroba D-30F6 byla ukončena, celkem vzniklo přibližně 1500 motorů. Dnes se Aviadvigatěl v souvislosti s těmito motory zabývá především prodlužováním jejich životnosti.

MiG-31 S-37 S-21

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE MOTORU D-30F6

Tah motoru na maximálním režimu (H=0, M=0, t=15°C)9500 kp (93,16 kN)
Tah motoru na plném forsážním režimu (H=0, M=0)15500 kp (152 kN)
Specifická spotřeba paliva na maximálním režimu0,72 kg.kp-1.h-1
Specifická spotřeba paliva na forsážním režimu1,9 kg.kp-1.h-1
Maximální teplota plynů před turbínou1387 °C
Průtokové množství vzduchu150 kg.s-1
Stupeň stlačení na nízkotlakém kompresoru3
Stupeň stlačení na vysokotlakém kompresoru7,05
Celkový stupeň stlačení21,15
Obtokový poměr0,57
Průměr vstupu vzduchu1020 mm
Celková délka7040 mm
Suchá hmotnost motoru2416 kg
Maximální rychlost letuM=2,83
Jeden zdroj udává ještě jeden tahový parametr, a to anglicky "Frontal (max)" o hodnotě 18980 kp (186,1 kN). Nejsem si přesně jist, co tato hodnota tahu vyjadřuje.

NĚKTERÉ TECHNICKÉ ÚDAJE MOTORU D-21A1

Tah motoru na vzletovém režimu (H=0, M=0)5330 kp (52,27 kN)
Maximální tah motoru ve výšce (H=12 km, M=1,2)2890 kp (28,44 kN)
Tah motoru při pozdvukovém cestovním režimu (H=11 km, M=0,9)1030 kp (10,1 kN)
Tah motoru při max. nadzvukovém cestovním režimu (H=15,8 km, M=2)2380 kp (23,34 kN)
Specifická spotřeba paliva na podzvukovém cestovním režimu0,95 kg.kp-1.h-1
Specifická spotřeba paliva na max. nadzvukovém cest. režimu1,19 kg.kp-1.h-1
Průměr vstupu vzduchu1020 mm
Celková délka4837 mm
Suchá hmotnost motoru2100 kg
Průtokové množství vzduchu153 kg.s-1
Stupeň stlačení na nízkotlakém kompresoru 1)2,99
Celkový stupeň stlačení20,15
Obtokový poměr 2)0,83
Maximální teplota plynů před turbínou 2)1266 °C
1) stoupání, H=12 km, M=1,2
2) maximální cestovní režim, H=15800 m, M=2



D-30F6 v popředí a D-30KP za ním.













Některé zdroje použitých informací a obrázků:

Komentáře k této stránce
2023-09-05 12:02:23
Allesmor Obranna
The Frontal (max) thrust could be the dynamic max thrust at low level / high (transonic) speed. By the ratio of the increasements (from 155 to ~189kN) seems to be a dynamic thrust envelop or development by the high pre-compressed (ram) air from the inlet. For example the quite similar P&W F100PW229, or the GE F110GE129 engines have 129kN max AB at the static, while their in-built dynamic max thrust is arond 150-160kN. And these engines have 0.33 - 0.76 bypass ratio, wth a way higher compression ratio, while the D-30F6 has 0.55, with a les compression ratio.
2023-09-05 12:02:18
Allesmor
The Frontal (max) thrust could be the dynamic max thrust at low level / high (transonic) speed. By the ratio of the increasements (from 155 to ~189kN) seems to be a dynamic thrust envelop or development by the high pre-compressed (ram) air from the inlet. For example the quite similar P&W F100PW229, or the GE F110GE129 engines have 129kN max AB at the static, while their in-built dynamic max thrust is arond 150-160kN. And these engines have 0.33 - 0.76 bypass ratio, wth a way higher compression ratio, while the D-30F6 has 0.55, with a les compression ratio.
2022-12-01 02:40:23
안전 스포츠사이트 추천
12-01-22
blairebble@gmail.com
https://sportstoto7.com/
I heard what you need to say! You raise a great point and I’ve pondered exactly the same thing. I think remarks are certainly heard in any event, when it is a bustling discussion. Regardless of whether the creator have the transfer speed to answer each and every remark, other analysts that are bought in can bounce into the discussion like you and I are doing now.
One thing I’ve generally pondered is… the reason don’t more analysts get into conversations with other analysts? There are such countless valid statements to develop in an enthusiastic discussion.
I concur. I’d very much want to see more association between analysts to keep the discussion rising along.
pls visit my site https://sportstoto7.com/
2022-10-27 11:37:25
Yumi
Hello, It is a wonderful information and also get good knowledge and ideas from this article.The author is giving good thoughts and suggestions to each and every readers through this article. Looking forward to another article. Just visit our website too.
제이나인 카지노사이트 https://www.j9.com/
2022-10-27 11:36:36
Yumi
Hello, It is a wonderful information and also get good knowledge and ideas from this article.The author is giving good thoughts and suggestions to each and every readers through this article. Looking forward to another article. Just visit our website too.
제이나인 카지노사이트 https://www.j9.com/
2022-07-21 12:14:15
카지노사이트
The simple answer is, there isn’t one simple answer. But this is one great conversation!
When you wrap up your content too tightly, though, you cut off the circulation – or in other words, you shut down conversation.
Great post. The conclusion is one aspect of my writing that I need to approve upon. I’ll definitely incorporate some of these ideas.
https://711casino.net
2022-07-21 09:23:19
FM카지노
I’d like to add that the way you are responding and even opening the ideas up more in the comments section, keeps the thread going and may provide more ideas for a reader. Sometimes a post gets a few responses and just dies, frequently because everybody just wants to get their 2¢ in and they aren’t really taking in the whole conversation.”
However, seeing as you are here, I would say you are already taking steps in the right direction. If we can help you any further, please don’t hesitate to let us know.
https://main7.net/obama/
2022-07-21 09:22:59
온라인카지노
If you are a blogger looking for traffic, you will not comment. If you are a reader looking for interaction, you will. I can understand your thoughts, though – it’s like walking into a noisy bar wondering how the hell you’ll talk to your buddy. But honestly? If you’ve got something to say, your comments will be read by others and commented on.
Is there a point of too much? Yes. I visit blogs that have over 50 entries of “Great post! Yay!” and by number three, I’m bored and I’m gone.
https://711casino.net
2022-05-11 09:30:54
바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노
<div style="WIDTH: 1px; HEIGHT: 1px; OVERFLOW: hidden">6050 카심바슬롯 예스카지노 온라인바카라 룰렛게임 애플카지노 포텐슬롯 엔젤카지노 마이크로게이밍 바카라사이트 더나인카지노먹튀 메가슬롯 바카라 슬롯카지노 바카라노하우 인터넷슬롯머신 온라인바카라 슈퍼카지노 온라인바카라 클락카지노 바카라사이트추천 개츠비카지노 온라인바카라 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 카심바슬롯 빅카지노 카지노게임 포텐슬롯주소 온라인카지노 moroamee234 식보게임사이트 바카라배팅노하우 바카라이기는법 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 카지노사이트주소 메가슬롯먹튀 바카라사이트 바카라주소 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 온라인바카라사이트 비바카지노주소 생방송카지노 moroamee234 안전카지노사이트 온라인카지노 메가슬롯 바카라검증사이트 카지노검증사이트 생방송바카라 카지노사이트주소 바카라사이트주소 로얄카지노쿠폰 타이산게이밍 바카라이기는법 33카지노 오카다카지노 바카라사이트 스피드바카라 카심바슬롯 온라인슬롯머신게임 카지노사이트추천 마카오카지노 MGM카지노 카심바슬롯 해외온라인카지노 우리카지노 플레이슬롯 엠카지노 바카라사이트 로얄카지노 바카라사이트 아바타바카라 생중계카지노 카지노룰렛 카지노사이트 슬롯커뮤니티 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 바카라사이트 바카라사이트 카지노슬롯머신 타이산게이밍 맥스카지노 https://www.ktwin247.com 카심바슬롯 온라인바카라 비바카지노주소 moroamee234 카지노사이트 안전카지노 카지노슬롯머신 카지노사이트추천 더나인카지노 아시아게이밍 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 우리카지노계열 카심바슬롯 올벳게이밍 https://www.ktwin247.com 퍼스트카지노 슬롯커뮤니티 바카라마틴배팅 moroamee234 바카라전략슈 카지노게임사이트 바카라사이트 0815ぷぷゎこはど 샌즈카지노먹튀 플레이슬롯 슬롯커뮤니티 카지노랜드 타이산게임 슬롯카지노 포텐슬롯주소 프로카지노 카지노사이트추천 더킹카지노먹튀 우리카지노계열사 카심바슬롯 개츠비카지노 카지노슬롯머신 슈퍼카지노 바카라사이트 맥스카지노쿠폰 카심바슬롯 온라인바카라게임 카지노사이트추천 비바카지노 온라인바카라 포텐슬롯사이트 카지노주소 포텐슬롯주소 더킹카지노먹튀 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 필리핀카지노 리조트월드카지노 온라인카지노 카지노사이트 강원랜드다이사이 moroamee234 바카라그림보는법 빅카지노 카심바코리아 엠카지노 생중계바카라 포텐슬롯 천사카지노 007카지노 오카다카지노 바카라사이트주소 카심바카지노 메리트카지노 온라인바카라 카심바슬롯 카지노블랙잭 포텐슬롯주소 온라인바카라 스피드바카라 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 실시간카지노 우리카지노 인터넷슬롯머신 카심바슬롯 온라인슬롯추천 https://www.ktwin247.com 오공슬롯 슬롯머신 카심바슬롯 moroamee234 33카지노 파라오카지노 온라인바카라 오카다카지노 로터스게이밍 온라인다이사이 슬롯머신777 카심바슬롯 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 더킹카지노먹튀 바카라규칙 바카라타이 오공슬롯 바카라검증사이트 https://www.ktwin247.com 게임플레이게이밍 슬롯커뮤니티 포텐슬롯사이트 moroamee234 카지노베이 스핀카지노먹튀 바카라필승법 에볼루션게이밍 생방송카지노 온라인블랙잭 비바카지노주소 포텐슬롯사이트 스핀카지노먹튀 슬롯머신777 온라인슬롯사이트 온라인카지노 엔젤카지노 강원랜드다이사이 온라인카지노 프로카지노 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 코인카지노 슬롯사이트 제왕카지노 https://www.ktwin247.com 메가슬롯 온라인카지노 포텐슬롯사이트 moroamee234 바카라분석법 카지노슬롯사이트 실시간바카라 がずしれぱは☜◐☆†☆ 카심바슬롯 바카라사이트추천 크레이지슬롯먹튀 스핀슬롯 온라인카지노 솔레어카지노 온라인카지노 필리핀아바타카지노 카심바슬롯 우리카지노먹튀 포텐슬롯주소 바카라이기는법 슬롯머신추천 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 강원랜드다이사이 바카라타이 카심바코리아 카지노게임사이트 카지노사이트 moroamee234 온라인카지노 바카라전략 슬롯사이트 카심바슬롯 카심바슬롯 바카라분석법 코인카지노 온라인블랙잭 007카지노 인터넷룰렛 포텐슬롯사이트 크레이지슬롯 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 더존카지노먹튀 잭팟시티 포텐슬롯사이트 바카라사이트주소 더존카지노 https://www.ktwin247.com 카심바슬롯 바카라보는곳 바카라사이트 moroamee234 호게이밍 슬롯나라 바카라배팅노하우 MGM카지노 제왕카지노 온라인블랙잭 포텐슬롯주소 포텐슬롯주소 바카라사이트추천 바카라잘하는방법 카지노게임 더나인카지노먹튀 바카라배팅법 모바일바카라 카심바슬롯 포텐슬롯사이트 포텐슬롯사이트 포텐슬롯 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 카지노사이트 슬롯나라 모바일바카라 슬롯나라주소 카지노검증사이트 https://www.ktwin247.com 크레이지슬롯먹튀 잭팟시티 카지노블랙잭 moroamee234 카지노사이트 플레이슬롯 카지노사이트추천 카심바코리아 카지노사이트 온라인도박사이트 제왕카지노 블랙잭주소 메리트카지노먹튀 슬롯사이트 FM카지노 마이크로게이밍 바카라사이트 https://www.ktwin247.com 개츠비카지노 온라인바카라 잭파시티먹튀 생중계바카라 https://www.ktwin247.com 카지노사이트 메이저바카라 블랙잭주소 moroamee234 온라인카지노 로터스게이밍 맥스카지노 ☎※◀▩♩</div>
2019-04-06 14:45:32
Brooks
Precious Sir/Madam,

We provides a leading design solution of electronic as well as specialized items designed for specialist tradesmen. We provide one stop option from concept to prototype, and ultimately to mass production with top quality to set you back proportion. Constant growth for many years has been kept through a commitment to offering excellent quality product or services. With a diversified business strategy, we boldy goes after new and also distinct innovations to offer the digital application markets.

We are specialized at:

Installed Programs and Hardware Interfacing

We supply embedded programs for Arduino, Microchip PIC, STM32, Raspberry Pi, Xilinx FPGA and so on
. Computer Programming as well as Simulation

We supply computer shows (C, C++, C#, Python, Matlab, etc.), and simulation as well as information evaluation service.
Applications:
Computer user interface and control
Graphic Interface (GUI).
Computation as well as simulation.
Data visualization.
Sound and also video processing.
Pattern recognition.

Repayment Approach:
Paypal/ Western Uniuon/ TT

www.sourcingic.com

Inquiry please send to:
sales@sourcingic.com

See you!

Best Regards,
Sourcing IC

To provide every rare ICs

Associated Business History:

Souring IC Ltd is a Hong Kong based company with China workplaces in various provinces. We provide a large range of digital components, specialized in IC consisting of Sound IC, Power Monitoring IC, Customer Electronic IC, and so on. Our goal is to supply any kind of components which are difficult to be sourced in the digital market, particularly the one discountinued by manufacturing facilities. With the help of most recent A.I system and the elite colleagues we owned, we have the ability to resource every ICs that is not typically used by the co-operation with thousands manufacturing facilities and agencies in China. We are able to provide the most affordable price without MOQ.
2019-03-19 07:07:10
George
Hello there,

My name is George, and I was wondering if you would like to have your website leteckemotory.cz promoted as a resource on my blog georgemartjr.com ?

We are updating our broken link resources to include up to date resources for our readers. Our resource links are manually approved as a do follow link.
If you are interested in having your site included as a resource on our blog, please let me know.

Thanks
George
jméno    kontrolní výpočet 4 + 4 =           
Není možné vkládat odkazy začínající http://, použijte h**p://.
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány.



Přístupů od 24. 4. 2002