|
Srovnání motorů pro letouny řady L-39
Srovnání základních parametrů motorů letounů L-39, L-59, L-139 a L-159.
Typ | - | AI-25W | AI-25TL | AI-25TLŠ | AI-222-22 | DV-2 | TFE 731-4 | F124-GA-100 | AI-222-28 | FJ44-4M
| Použití | - | prototypy L-39 | L-39 | L-39 1) | L-39 1) | L-59 | L-139 | L-159 | L-159 1) | L-39NG
| Maximální tah | kN | 14,42 | 16,873 | 18,15 | 21,57 | 21,575 | 18,15 | 29,035 | 27,46 | 16,89
| Celkové stlačení | - | 8,0 | 9,5 | - | - | 13,5 | - | 19,4 | 16,9 |
| Specifická spotřeba na maximálním režimu | kg.N-1.h-1 | 0,0607 | 0,062 | 0,06 | - | 0,06 | 0,0548 | 0,0826 | 0,0683 |
| Maximální celková teplota plynů před turbínou | °C | 950 | 975 | - | - | 1196 | - | 1366 | 1320 |
| Maximální celková teplota plynů za turbínou | °C | 680 | 685 | - | - | 715 | - | 871 | - |
| Akcelerace motoru | s | 15 | 9.12 | - | - | 4 - 8 2) | - | 3 | - |
| Suchá hmotnost motoru | kg | 380 | 400 | 400 (?) | - | 474 | 368 | 534 | 520 | 305
| Tahová hmotnost motoru | kN.kg-1 | 0,038 | 0,0422 | 0,0454 (?) | - | 0,0455 | 0,0493 | 0,0544 | 0,0528 | 0,0554
|
1) motor je použitelný nebo přímo navržený jako alternativní pohon daného letounu
2) výška H > 5km
Maximální tah motoru |
AI-25W |
|
AI-25TL |
|
AI-25TLŠ |
|
AI-222-22 |
|
DV-2 |
|
TFE 731-4 |
|
F124-GA-100 |
|
AI-222-28 |
|
FJ44-4M |
|
Specifická spotřeba na maximálním režimu |
AI-25W |
|
AI-25TL |
|
AI-25TLŠ |
|
DV-2 |
|
TFE 731-4 |
|
F124-GA-100 |
|
AI-222-28 |
|
Celkové stlačení |
AI-25W |
|
AI-25TL |
|
DV-2 |
|
F124-GA-100 |
|
AI-222-28 |
|
Maximální teplota plynů před turbínou |
AI-25W |
|
AI-25TL |
|
DV-2 |
|
F124-GA-100 |
|
AI-222-28 |
|
Akcelerace motoru (nejlepší případ) |
AI-25W |
|
AI-25TL |
|
DV-2 |
|
F124-GA-100 |
|
*) méně = lépe |
Suchá hmotnost motoru |
AI-25W |
|
AI-25TL |
|
AI-25TLŠ |
|
DV-2 |
|
TFE 731-4 |
|
F124-GA-100 |
|
AI-222-28 |
|
FJ44-4M |
|
Poměr tahu ke hmotnosti |
AI-25W |
|
AI-25TL |
|
AI-25TLŠ |
|
DV-2 |
|
TFE 731-4 |
|
F124-GA-100 |
|
AI-222-28 |
|
FJ44-4M |
|
*) více = lépe |
Podrobné informace k jednotlivým motorům naleznete v jejich monografiích:
AI-25W,
AI-25TL,
AI-25TLŠ,
DV-2,
F124-GA-100
AI-222-28
FJ44-4M
Srovnání velikosti FJ44 (bez prodlužovací roury) a AI-25TL.
Poslední aktualizace: 22.10.2007
Pokud máte připomínky, nebo narazíte na chybu, prosím napište
Zpět na homepage www.leteckemotory.cz
© Zdeněk Kussior
|