![]() |
Muzeul Aviatiei (letecké muzeum)autor: Zdeněk Kussior, Jiří Hostaša Největší rumunské letecké muzeum, nedaleko centra Bukurešti. Venkovní expozice nyní čítá kolem 20 letounů a vrtulníků - různé verze strojů MiG-15, -17, -21 (včetně Lanceru), jeden MiG-29 ve verzi SNIPER, několik rumunských IAR-93, L-29, L-39, několik vrtulníků Mi-8 a Alouette, jeden skoro rozpadlý Mi-4 a motor NK-8-4. Venkovní expozice je doplněna několika kanóny, protileteckými střelami, radarovou a jinou technikou. Expozice v hangáru se pak věnuje počátkům letectví na území Rumunska, vlastním vrtulovým konstrukcím, je zde vystaven také simulátor Delfína, TL-29. Do muzea se dostanete z centra (mezi Piata Unirii a Piata Universitate) tramvají č. 5, odkud pojedete na stanici Sos. Fabrica de glucoza - je to dvanáctá zastávka, první zastávka po přejetí řeky. Muzeum po vystoupení z tramvaje nelze přehlédnout. Muzeum je otevřeno od úterý do pátku od 9 do 16 hod, o víkendu od 10 do 17 hod, vstup je zdarma. Oficiální web je zde. ![]() Hlavní a jediný hangár muzea ![]() Trocha pozemní techniky v různém stavu (rozložení). Anténa patří radaru P-37 ![]() Dacia v Rumunsku nemůže chybět, v pozadí systém navádění střel S-75 ![]() Střela protileteckého systému S-75 ![]() Identifikační systém (IFF) 1L22 Parol na podvozku Ural 375 ![]() Bukurešť je město kontrastů. I o muzeu to platí ![]() Čekali byste kostel v areálu muzea? ![]() A ještě obklopen protileteckými kanóny ![]() Na stožáru byl další radar mě neznámého určení ![]() Sluncem, větrem ošlehaný veterán ... ![]() ... a jeho interiér ![]() Tři Mi-8 v různých úpravách, mezi nimi cvičně-bojové Alouette ![]() Improvizace rumunských techniků? Přídavná nádrž z MiGu na Mi-8 ![]() Turbomeca Artouste III B 1 ![]() IAR 316B Alouette III ![]() dvoumístný IAR-93B ![]() IAR-93B ![]() IAR-93B a MiG-29 SNIPER ![]() Pravá podvozková noha IAR-93B ![]() Mázlý pohled na turbínu motoru Viper letounu IAR-93B ![]() Nějaký ten radar. Letištní? ![]() Pěkná sbírka různých verzí MiG-21. Třetí letoun zprava je MiG-21U-400 ![]() MiG-21PFM ![]() MiG-21PFM a vlevo příď MiG-21 LANCER ![]() MiG-21PF ![]() A zase MiGy ![]() NK-8-4, motor z letadel Il-62 a Il-62M ![]() NK-8-4, lopatky dmychadla. Dobře jsou vidět mezilopatkové opory ![]() NK-8-4 ![]() NK-8-4, ventily pro odvod stlačeného vzduchu ![]() NK-8-4, odvod vzduchu z vnějšího proudu ![]() NK-8-4 ![]() NK-8-4, vnitřní uspořádání obraceče tahu ![]() IAR-93A, jeden takový letoun můžete vidět i v Košickém leteckém muzeu ![]() Ocasní část IAR-93A ![]() Československé výrobky ve službách rumunského letectva. L-29 a L-39ZA. ![]() L-29 a L-39 ![]() Dva MiG-17F ![]() MiG-17PF ![]() MiG-19PM ![]() MiG-19PM a vzadu MiG-15UTI ![]() Jak-23 ![]() Jak-23 ![]() Přehlídka starších MiGů ![]() Mi-4 v pokročilém stádiu rozkladu ![]() První pokusy ![]() Dávná historie ![]() Rumunský válečný IAR-80 ![]() V Rumunsku vyvinutý typ IAR 80 ![]() Starší britské motory a jejich rumunské licenční kopie ![]() DH Gipsy Major v licenční variantě IAR 4GI ![]() IAR 4GI ![]() IAR 4GI ![]() IAR 4GI ![]() IAR 4GI ![]() Gipsy 6 a IAR 6GI ![]() DH Gipsy 6 ... ![]() ... a jeho licenční kopie IAR 6 GI ![]() DH Gipsy 6 ![]() Jak-23 ![]() Polní dělo s téměř umělecky vyvedenými koly ![]() Kanóny z MiG-15. Ve vymontované formě jsou až neuvěřitelně velké ![]() VK-1 ![]() Zlín 226 ![]() Motor ze Zlína 226 ![]() Hangár starší techniky ![]() Hala s původní rumunskou a další menší technikou, včetně čs. letounů Z-226 a Ae-45 ![]() MiG-15 a Jak-23 ![]() Pilot přišel žehlit s kyticí v ruce ... ![]() ... i cikánce je pro smích ![]() Poslední část hangáru s poválečnou leteckou technikou ![]() Radar z MiG-21 ![]() Bomby před MiG-17 ![]() R-11F-300 ![]() RD-9B a jím poháněný letoun MiG-19P ![]() SIAR 93 A2, simulátor IAR-93 ![]() SIAR 93 A2 ![]() Řídící stanoviště SIAR 93 A2 ![]() Simulátor TL-29 ![]() TL-29 ![]() TL-29, projektor ![]() TL-29 ![]() TL-29, pohyblivá mapa letiště ![]() Vstávej! ![]() Katapultovaný pilot ![]() Britten Norman BN-2A Islander Komentáře k této stránce
Není možné vkládat odkazy začínající http://, použijte h**p://.
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány. Pokud máte připomínky, nebo narazíte na chybu, prosím napište Zpět na homepage www.leteckemotory.cz |