O webu Bannery a partneři Letecké motory Popisy motorů Teorie a další články Slovník pojmů Časté otázky Srovnání motorů Převaděč jednotek Zajímavé odkazy Literatura Expozice For English readers Ruská letecká výzbroj Popis zbraní Články Pilot Súčka Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxy Přehled scenérií ČR Poznatky z tvorby Časté problémy s FS Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklovýlety Akce & fotky Kalendář akcí Mapa leteckým muzeí Letecké dny v ČR/SR Letecké dny a akce Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, tvrz Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatčina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Fotky z letů Let nad Jeseníky I Let nad Jeseníky II Let v Piper L4J Praha - Chania 2007 Ostatní Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Možnosti webu

Switch to English Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Spřátelené weby
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO další odkazy


Muzeul Aviatiei (letecké muzeum)

Bukurešť, Rumunsko, září 2012

autor: Zdeněk Kussior, Jiří Hostaša

Největší rumunské letecké muzeum, nedaleko centra Bukurešti. Venkovní expozice nyní čítá kolem 20 letounů a vrtulníků - různé verze strojů MiG-15, -17, -21 (včetně Lanceru), jeden MiG-29 ve verzi SNIPER, několik rumunských IAR-93, L-29, L-39, několik vrtulníků Mi-8 a Alouette, jeden skoro rozpadlý Mi-4 a motor NK-8-4. Venkovní expozice je doplněna několika kanóny, protileteckými střelami, radarovou a jinou technikou. Expozice v hangáru se pak věnuje počátkům letectví na území Rumunska, vlastním vrtulovým konstrukcím, je zde vystaven také simulátor Delfína, TL-29.

Do muzea se dostanete z centra (mezi Piata Unirii a Piata Universitate) tramvají č. 5, odkud pojedete na stanici Sos. Fabrica de glucoza - je to dvanáctá zastávka, první zastávka po přejetí řeky. Muzeum po vystoupení z tramvaje nelze přehlédnout. Muzeum je otevřeno od úterý do pátku od 9 do 16 hod, o víkendu od 10 do 17 hod, vstup je zdarma. Oficiální web je zde.

malé náhledy | plná velikost

Hlavní a jediný hangár muzea


Trocha pozemní techniky
v různém stavu (rozložení).
Anténa patří radaru P-37


Dacia v Rumunsku nemůže
chybět, v pozadí systém
navádění střel S-75


Střela protileteckého
systému S-75


Identifikační systém (IFF)
1L22 Parol na podvozku
Ural 375


Bukurešť je město kontrastů.
I o muzeu to platí


Čekali byste kostel
v areálu muzea?


A ještě obklopen
protileteckými kanóny


Na stožáru byl další
radar mě neznámého určení


Sluncem, větrem
ošlehaný veterán ...


... a jeho interiér


Tři Mi-8 v různých úpravách,
mezi nimi cvičně-bojové
Alouette


Improvizace rumunských
techniků? Přídavná nádrž
z MiGu na Mi-8


Turbomeca Artouste III B 1


IAR 316B Alouette III


dvoumístný IAR-93B


IAR-93B


IAR-93B a MiG-29 SNIPER


Pravá podvozková noha
IAR-93B


Mázlý pohled na turbínu
motoru Viper letounu IAR-93B


Nějaký ten radar. Letištní?


Pěkná sbírka různých verzí
MiG-21. Třetí letoun zprava
je MiG-21U-400


MiG-21PFM


MiG-21PFM a vlevo příď
MiG-21 LANCER


MiG-21PF


A zase MiGy


NK-8-4, motor z letadel
Il-62 a Il-62M


NK-8-4, lopatky dmychadla.
Dobře jsou vidět mezilopatkové
opory


NK-8-4


NK-8-4, ventily pro odvod
stlačeného vzduchu


NK-8-4, odvod vzduchu
z vnějšího proudu


NK-8-4


NK-8-4, vnitřní uspořádání
obraceče tahu


IAR-93A, jeden takový letoun
můžete vidět i v Košickém
leteckém muzeu


Ocasní část IAR-93A


Československé výrobky ve
službách rumunského letectva.
L-29 a L-39ZA.


L-29 a L-39


Dva MiG-17F


MiG-17PF


MiG-19PM


MiG-19PM a vzadu MiG-15UTI


Jak-23


Jak-23


Přehlídka starších MiGů


Mi-4 v pokročilém
stádiu rozkladu


První pokusy


Dávná historie


Rumunský válečný IAR-80


V Rumunsku vyvinutý
typ IAR 80


Starší britské motory a jejich
rumunské licenční kopie


DH Gipsy Major v licenční
variantě IAR 4GI


IAR 4GI


IAR 4GI


IAR 4GI


IAR 4GI


Gipsy 6 a IAR 6GI


DH Gipsy 6 ...


... a jeho licenční
kopie IAR 6 GI


DH Gipsy 6


Jak-23


Polní dělo s téměř
umělecky vyvedenými koly


Kanóny z MiG-15. Ve
vymontované formě jsou
až neuvěřitelně velké


VK-1


Zlín 226


Motor ze Zlína 226


Hangár starší techniky


Hala s původní rumunskou
a další menší technikou,
včetně čs. letounů
Z-226 a Ae-45


MiG-15 a Jak-23


Pilot přišel žehlit
s kyticí v ruce ...


... i cikánce je pro smích


Poslední část hangáru
s poválečnou leteckou
technikou


Radar z MiG-21


Bomby před MiG-17


R-11F-300


RD-9B a jím poháněný
letoun MiG-19P


SIAR 93 A2, simulátor IAR-93


SIAR 93 A2


Řídící stanoviště SIAR 93 A2


Simulátor TL-29


TL-29


TL-29, projektor


TL-29


TL-29, pohyblivá mapa letiště


Vstávej!


Katapultovaný pilot


Britten Norman BN-2A Islander

Komentáře k této stránce
jméno    kontrolní výpočet 3 + 2 =           
Není možné vkládat odkazy začínající http://, použijte h**p://.
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány.


Přístupů od 24. 4. 2002