About this web Banners and partners Jet engines Engines Teorie a další články Glossary Military shows Srovnání motorů Převaděč jednotek Interesting links Literatura Expozice For English readers Russion air weapons List of weapons Články Sukhoi pilot Technik u dopravky Jindřichův Hradec Letecké simulátory Jesenicko 2.0 ZK VFR Objects FSbox - crashboxes Czech rep. sceneries Developement notes FS FAQ Lock On - tutorial Ka-50 Black Shark Ostatní Cyklo Photos & reports Calendar Aviation museums on map Letecké dny v ČR/SR Airshows Aviatická pouť 2010 Aviatická pouť 2012 CIAF 2000 CIAF 2002 CIAF 2003 CIAF 2004 CIAF 2005 CIAF 2006 CIAF 2007 IFD 2008 Přerov 2005 Přerov 2006 Flying Rhino 2005 Flying Rhino 2007 Flying Rhino 2008 Flying Rhino 2009 Ramstein Rover 2012 Náměšť, Hradec 95/6 Náměšť 1995 a 1996 Náměšť 2006 Mošnov 1989 Den NATO 2006 Den NATO 2007 Dny NATO 2008 Dny NATO 2012 Čáslav 2007 Sliač 1964 Sliač 2003 Sliač 2005 Národné let. dni 2007 Malacky 2009 CSIAF 1992 Le Bourget 2007 RIAT 2009 TLP 2008 Duxford 2008 Kecskemét 2008 Kecskemét 2010 Airpower 2009 NTM 2009 Radom 2013 Cihelna 2006 Cihelna 2007 Cihelna 2010 Cihelna 2012 Den Pásovce 2009 Den Pásovec 2010 Kbely Bílý Potok Olomouc Neředín Králíky, Bouda Lešany Vyškov AirPark Zruč TM Brno Krakow 2013 Muz. Orla Bialego Świdnica Košice SPSL 2008 Messerschmitt Stif. Schleißheim Cottbus Gatow Peenemünde Sinsheim Gatchina NASM Castle Air Museum Hill Aerospace Museum Pacific Air Museum USS Hornet Planes of Fame Cradle of Aviation Kennedy Space Center Midland Museum of Flight USS Interpid Hendon De Havilland Museum Le Bourget Museum Linköping Aeroseum Ängelholm Moskva Siem Reap Bukurešť War Remnants Museum Rimini Caproni Automoto Autosalon 2005 AUTOTEC 2008 Ecce Homo 2005 Ecce Homo 2006 Ecce Homo 2007 Ecce Homo 2008 Ecce Homo 2009 FMX Brno 2010 Flights Flight over Jeseniky 1 Flight over Jeseniky 2 Piper L4J flight Praha - Chania 2007 Others Priessnitzův pohár 07 Delfín OK-ATS JAS-39 Gripen Panorama Medlánky 24.2.2008 Depozit TM Brno Dargen Ignis Brunensis 2008 aukce Mariánské Láz. California agric. mus. Petroleum museum Some options

Přepnout na češtinu Přidat k oblíbeným Verze pro tisk
Links
L-39 Výcvikový systém ATM Online www.airbase.cz www.militarybox.cz Československá PVO other links


Ängelholms Flygmuseum

Ängelholm, Sweden, September 2013
http://www.engelholmsflygmuseum.se

author: Zdeněk Kussior

malé náhledy | plná velikost
J35J Draken v areálu bývalého vojenského letiště u Ängelholmu (základna F10) Hirth Motoren HM 504A-2 HM 504A-2, motor poháněl sportovní-cvičný letoun Klemm Kl 35 Sk 15 HM 504A-2, čtyřválcový invertní motor
J35J Draken v areálu bývalého vojenského letiště u Ängelholmu (základna F10) Hirth Motoren HM 504A-2 HM 504A-2, motor poháněl sportovní-cvičný letoun Klemm Kl 35 Sk 15 HM 504A-2, čtyřválcový invertní motor
Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24
Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24 Rolls Royce Merlin 24
STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) FFVS J22
STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) STWC-3 (švédská kopie motoru Twin Wasp) FFVS J22
FFVS J22 FFVS J22 RM 1 (de Havilland Goblin) RM 1 (de Havilland Goblin)
FFVS J22 FFVS J22 RM 1 (de Havilland Goblin) RM 1 (de Havilland Goblin)
RM 1, elektrický startér RM 1, hořák jedné ze šestnácti spalovacích komor, palivová tryska je vytažena. RM 1, turbínové lopatky ve stromečkovém závěsu. Přetížení na konci lopatek je při plných otáčkách 35000 G. RM 1, přívod paliva k palivové trysce
RM 1, elektrický startér RM 1, hořák jedné ze šestnácti spalovacích komor, palivová tryska je vytažena. RM 1, turbínové lopatky ve stromečkovém závěsu. Přetížení na konci lopatek je při plných otáčkách 35000 G. RM 1, přívod paliva k palivové trysce
RM 1 (de Havilland Goblin) RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50), výr.č. 5064
RM 1 (de Havilland Goblin) RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50), výr.č. 5064
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, palivové čerpadlo RM 2B, detail hořáku, palivová tryska není nainstalována. Ve spodní části plamence je otvor pro průšlehovou trubku RM 2B (de Havilland Ghost 50)
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, palivové čerpadlo RM 2B, detail hořáku, palivová tryska není nainstalována. Ve spodní části plamence je otvor pro průšlehovou trubku RM 2B (de Havilland Ghost 50)
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, palivové trysky uvnitř stabilizátorů plamene v komoře přídavného spalování. RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50)
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, palivové trysky uvnitř stabilizátorů plamene v komoře přídavného spalování. RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B (de Havilland Ghost 50)
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, regulace průřezu výstupní trysky je prováděna dvěma klapkami RM 2B, zdvojený vstup stlačeného vzduchu do spalovací komory, mezi dvěma vzduchovými kanály je umístěna palivová tryska. J29F Tunnan
RM 2B (de Havilland Ghost 50) RM 2B, regulace průřezu výstupní trysky je prováděna dvěma klapkami RM 2B, zdvojený vstup stlačeného vzduchu do spalovací komory, mezi dvěma vzduchovými kanály je umístěna palivová tryska. J29F Tunnan
RM 6C Motory o podobném tahu, ale výrazně odlišné hmotnosti. Technologicky tyto motory od sebe dělí přes 30 let RM 6C RM 6C
RM 6C Motory o podobném tahu, ale výrazně odlišné hmotnosti. Technologicky tyto motory od sebe dělí přes 30 let RM 6C RM 6C
Startér motoru RM 6C. Do spalovací komory startéru se přivádí Isopropylnitrát, spaliny jsou pak několika otvory v ucpávce hnány na lopatky turbíny. RM 6C, vlevo turbína startéru RM 6C RM 6C
Startér motoru RM 6C. Do spalovací komory startéru se přivádí Isopropylnitrát, spaliny jsou pak několika otvory v ucpávce hnány na lopatky turbíny. RM 6C, vlevo turbína startéru RM 6C RM 6C
RM 6C, detail hořáku a palivové trysky. RM 6C RM 6C, lopatky turbíny RM 6C
RM 6C, detail hořáku a palivové trysky. RM 6C RM 6C, lopatky turbíny RM 6C
RM 6C RM 6C, prodlužovací roura je u tohoto motoru (resp. na tomto letounu) extrémně dlouhá. Celková délka motoru tak překračuje 8 metrů. RM 6C RM 6C
RM 6C RM 6C, prodlužovací roura je u tohoto motoru (resp. na tomto letounu) extrémně dlouhá. Celková délka motoru tak překračuje 8 metrů. RM 6C RM 6C
RM 6C RM 6C, tepelná izolace prodlužovací roury. Materiál mezi zvlněnými je pravděpodobně nějaký typ kamenné vlny. RM 6C RM 6C, v levé části je palivové potrubí a trysky přídavného spalování. Vpravo jsou prstence stabilizátorů plamene.
RM 6C RM 6C, tepelná izolace prodlužovací roury. Materiál mezi zvlněnými je pravděpodobně nějaký typ kamenné vlny. RM 6C RM 6C, v levé části je palivové potrubí a trysky přídavného spalování. Vpravo jsou prstence stabilizátorů plamene.
RM 6C Nejrozšířenější motory švédských armádních letounů Servicebil 405 Servicebil 405
RM 6C Nejrozšířenější motory švédských armádních letounů Servicebil 405 Servicebil 405
Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome
Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome Rolls-Royce Gnome
Agusta Bell 204 (Hkp3B) J35J Draken 30 mm kanón M-55 ADEN z letounu Saab J35J Draken M-55 ADEN
Agusta Bell 204 (Hkp3B) J35J Draken 30 mm kanón M-55 ADEN z letounu Saab J35J Draken M-55 ADEN
M-55 ADEN Příďová část letounu Saab J35J Draken, přední podvozková šachta Pilotní sedadla používaná na švédských letounech Radiovybavení z letounu Hawker Hunter
M-55 ADEN Příďová část letounu Saab J35J Draken, přední podvozková šachta Pilotní sedadla používaná
na švédských letounech
Radiovybavení z letounu Hawker Hunter
SF37 Viggen SF37 Viggen Výstupní trysky letounů Gripen a Viggen téměř nesnesou srovnání. Stejně tak i výkon obou motorů - 80 a 125 kN Pomocná jednotka (APU)
SF37 Viggen SF37 Viggen Výstupní trysky letounů Gripen a Viggen téměř nesnesou srovnání. Stejně tak i výkon obou motorů - 80 a 125 kN Pomocná jednotka (APU)
Pomocná jednotka (APU) Pomocná jednotka (APU) Saab J35J Draken Palubní deska J35D Draken
Pomocná jednotka (APU) Pomocná jednotka (APU) Saab J35J Draken Palubní deska J35D Draken
Saab J35J Draken RM 9 (Turboméca Aubisque) RM 9, dvouproudový motor o tahu 7,28 kN RM 9
Saab J35J Draken RM 9 (Turboméca Aubisque) RM 9, dvouproudový motor o tahu 7,28 kN RM 9
RM 9 RM 9 RM 9 RM 9, přívod paliva je pomocí vstříkovacího kroužku, který rotuje společně s hřídelí motoru.
RM 9 RM 9 RM 9 RM 9, přívod paliva je pomocí vstříkovacího kroužku, který rotuje společně s hřídelí motoru.
RM 9, kolem hřídele jdou pěkně vidět labyrintové ucpávky. RM 9 RM 9 RM 12 z letounu Jas-39 Gripen
RM 9, kolem hřídele jdou pěkně vidět labyrintové ucpávky. RM 9 RM 9 RM 12 z letounu Jas-39 Gripen
RM 9 JAS-39A Gripen Lycoming O-435-A Lycoming O-435-A
RM 9 JAS-39A Gripen Lycoming O-435-A Lycoming O-435-A
SAAB 91B Safir (Sk50B) Tunnan, označení létající sud vcelku sedí.   Bristol Bloodhound II (Rb68)
SAAB 91B Safir (Sk50B) Tunnan, označení létající sud vcelku sedí.   Bristol Bloodhound II (Rb68)
Bristol Bloodhound II (Rb68) Cvičný cíl CT 20 Cvičný cíl CT 20
Bristol Bloodhound II (Rb68) Cvičný cíl CT 20 Cvičný cíl CT 20

Komentáře k této stránce
jméno    kontrolní výpočet 1 + 1 =           
Není možné vkládat odkazy začínající http://, použijte h**p://.
Všechny položky formuláře jsou povinné. Nevhodné příspěvky budou bez varování mazány.


Přístupů od 24. 4. 2002